Nakon prolaska kroz ciklus od tri središnja blagdana u crkvenoj godini: Božić, Uskrs i Duhove, tri načina postojanja Boga su sjedinjeni u sliku Trojstva na nedjelju nakon Duhova. S nedjeljom Svetoga Trojstva – Trinitatis ulazimo u tzv. bezblagdansko doba crkvene godine, koje se još naziva i običnim ili redovnim vremenom godine. U dosadašnjem dijelu crkvene godine smo proslavljali i razmatrali pojedine objave Boga u povijesti: Isusovo rođenje, Bogojavljenje, krštenje na Jordanu, Preobraženje, uskrsnuće, uzašašće i Duhove. Trojstvo je blagdan dogmatskog objašnjenja božanske naravi Isusa Krista i Duha Svetoga.

Kršćanska vjerovanja koja su nastojanje da se sažmu biblijski sadržaji, su trinitarna. U evangeličkim crkvama blagdan Svetog Trojstva je blagdan kršćanskih vjerovanja – vjeroispovjedi. Tijekom Reformacije našim crkvama je bilo važno ukazati da je temelj naših učenja upravo u vjerovanjima sveopće, jedne i apostolske crkve prije nego su nastupile povijesne podjele, te se ova vjerovanja nalaze na početku Knijge Suglasja (Concordia) – zbirke vjeroispovjednih spisa Evangeličke crkve.

Vjerujemo u Boga Stvoritelja koji je izvor života i koji voli svoj svijet i ljude kao što otac voli svoju djecu. On je Bog  koji je kroz Isusa Krista, svoga Sina, postao čovjekom i sudjelovao zajedno s nama u iskustvu ljudskog života. Isus nam je pokazao tko je Bog u svom životu i kroz svoje prispodobe, svoje učenje i kroz svoju smrt i uskrsnuće. A Duh Sveti nam daje osjećati da Bog postoji i kroz njega je Bog Otac i Sin Isus Krist prisutan i živ među nama ljudima. On je jedan Bog, a mi ga možemo doživjeti na tri načina.

Pobožnost za blagdan Svetog Trojstva je pripremljena u Evangeličkoj crkvenoj općini Soljani.