Razmatranje Kristovog slavnog Preobraženja samo po sebi otvara oči; čuti kako Luther opisuje ovu slavu kao našu, ne samo da nam otvara oči, već donosi nadu u kršćansko srce. Lutherova upotreba preobrazbe za poučavanje o nadi koju imamo u uskrsnuće tijela zaista je prekrasna, jer kada čujete živopisnu sliku kako je Isusovo “lice zasjalo poput sunca, a haljine su mu postale bijele kao svjetlost” (Matej 17 :2), Luther želi da vidimo što ovo znači za naše vječno dobro:
Prikazuje se uskrsnuće mrtvih i buduća slava i sjaj naših tijela. Jer ovo je bilo nešto vrlo izvanredno, da se Krist preobrazio dok je još bio u smrtnom tijelu, koje je bilo podložno patnji. Što će onda biti kad smrtnost bude progutana i neće ostati ništa osim besmrtnosti i slave?
Kakva misao! Koliko god Preobraženje bilo veličanstveno, ali budući da je Krist još uvijek bio podložan patnji, to čak nije ni potpuna slika! Isus daje samo kratak pogled na ono što će biti. Sada kada je razapet i uskrsnuo, smrt više nema vlast nad njim, imamo nadu u istu besmrtnu slavu kao naš Gospodin.
Nada u drugi život izvan sadašnjeg života prilično je utješna, pogotovo dok patimo. Luther razrađuje ovo kada raspravlja o tome što uče Mojsije i Ilija koji se pojavljuju s Isusom: “Dodano je pojavljivanje Mojsija i Ilije, koji svojim pojavljivanjem dokazuju da nikada nisu stvarno umrli i da postoji još jedan život, osim zemaljskog života. , odakle su prebačeni.”
Dok Luther također vidi Mojsija i Iliju kako se pojavljuju “kako bi posvjedočili da je Isus Krist uistinu obećani Mesija, prema zakonu (tj. Mojsiju) i prorocima (tj. Iliji)”, njegova koncentracija ovdje je na udobnosti život koji dolazi, nadi koju vjernici imaju nakon završetka ovog sadašnjeg života i rada. Kao što Preobraženje svjedoči o ovoj istini za Mojsija i Iliju, tako je i ovo vaša nada, da se iz ovog života žalosti prenesemo u besmrtni život s Isusom i svim svetima.
S nadom koju donosi Isusovo preobraženje, Luther kaže, možemo gledati na smrt u drugačijem svjetlu:
Ova nas pojava također uči da ne trebamo prezirati ni bojati se smrti i gledati na nju samo kao na emigraciju ili san. Ukratko, ova pojava dokazuje da ovaj život nije ništa u usporedbi s budućim životom.
Zašto se bojati smrti kad Isus sja poput sunca za nas i bijel je poput svjetlosti da vas prosvijetli o onome što je učinio za vas? Ne, nema se čega bojati u životu ili smrti kada to usporedite s budućim životom koji je naš Otac pripremio za vas po Isusu Kristu, našem Gospodinu. Odakle takva sigurnost? Luther piše: “Ova pojava dokazuje da je grijeh pobijeđen. Jer iz toga nužno proizlazi nepobitan zaključak, da gdje je smrt pobijeđena, tamo je i grijeh pobijeđen.”
Evanđelje blista u Preobraženju budući da nagovještava Isusovo uskrsnuće, što jamči da je Njegova smrt doista okajala grijehe svijeta. Nikada ne zaobilazeći spasenje Kristova križa, Luther naviješta ono o čemu su Isus, Mojsije i Ilija zajedno raspravljali na Brdu Preobraženja: Njegov egzodus sa ove zemlje putem Njegovog raspeća (usp. Luka 9:31). Činjenica da Krist nagovještava svoje buduće uskrsnuće svjedočanstvo je da križ ne može zadržati Krista. Umjesto toga, On je pobijedio smrt i grijeh i učinio je to za vas i za sve.
Isus se preobrazio pred trojicom učenika. Zašto? Da ih učvrsti u vjeri. Luther kaže:
Ali on je dopustio onoj trojici posebno spomenutih apostola da vide ovo pojavljivanje, kako bi ih zaštitio od nadolazeće uvrede njegova križa i raspeća. Ipak, malo je time postigao, jer su svi bili uvrijeđeni s njim. Ipak, ovo pojavljivanje je imalo svoju prednost nakon uskrsnuća i poslužilo je za jačanje njihove vjere u Krista, da je on Sin Boga živoga i da se njegovo kraljevstvo mora promatrati u duhovnom smislu.
To je doista ojačalo učenike nakon uskrsnuća, najočiglednije svetog Petra, koji je napisao da su čuli glas Boga Oca kako govori o Isusu: “Ovo je Sin moj ljubljeni koji je po mojoj volji” (2. Petrova 1,17). ). To ih je potaknulo da nastave ispovijedati Krista sve do smrti. Sveti Petar nas dalje ohrabruje kada piše da u Svetom pismu imamo “sigurniju riječ,” onu na koja nam je potvrđena proročka riječ te dobro činite što uza nju prianjate kao uza svjetiljku što svijetli na mrklu mjestu – dok Dan ne osvane i Danica se ne pomoli u srcima vašim (2. Petrova 1,19).
Lutherov tumačenje Preobraženja konačno se usredotočuje na Sveto Trojstvo. “Cijelo, sveto Trojstvo javlja se ovdje kako bi okrijepilo vjernike; naime Krist u svom preobraženom liku, Otac u glasu i Duh Sveti u svijetlom oblaku.”[6] U svom kršćanskom životu sve više i više učimo tko je naš Trojedini Bog, kako On radi za naše dobro, tri osobe u jednom božanskom jedinstvu .
Preobraženje našega Gospodina prikladan je dio Svetoga pisma za razmatranje prije početka korizme budući da kratko zavirujemo u uskrsnuće prije nego krenemo u sezonu pokajanja koja vodi do Uskrsa. Neka nam Lutherovo tumačenje daje nadu kroz život, borbe i smrt, podsjećajući nas na Kristovo i naše vlastito uskrsnuće. Amen!
Pripremio: Stephen K. Preus, svećenik Trinity Lutheran Church, Vinton, Iowa.
Preuzeto sa web stranice: https://lutheranreformation.org/theology/luther-on-the-transfiguration/
Prevela Davorka Horvat
Slika preuzeta sa: https://en.wikipedia.org/wiki/Transfiguration_of_Jesus